#1 2007-10-02 22:34:28

Ishimaru

Administrator

Punktów :   

Poradnik dla nowych graczy

Jak zacząć swoją przygodę w świecie Dashnaruto.pun.pl ??



      1. Po pierwsze musimy założyć konto na forum. Myślę, że każdy potrafi to zrobić. Jednak dla mniej obytych w forumowym świecie opiszę krótko ten proces.

Pierwszy krok to zgodzenie się z regulaminem forum. Polega to na naciśnięciu przycisku z napisem "Zgadzam się". Następnie wypełniamy po kolei rubryki formularza:
- Login - To jest imię twojej postaci, a także za jego pomocą logujesz się na forum. Login nie może mieć mniej niż 2 ani więcej niż 25 znaków, powinien też utrzymywać klimat świata Naruto i chociaż nie jest to konieczne, to jednak pomaga wczuć się w klimat gry.
- Kod potwierdzający - Przepisujemy kod z obrazka do okienka formularza. Tutaj sprawdzane jest to czy jesteś żywym człowiekiem, a nie botem, jest to niezbędne do utrzymania porządku na forum.
- Hasło - Tutaj dwukrotnie wpisujemy nasze hasło, z pomocą którego będziemy logować się na forum. Robimy to dwa razy, żeby mieć pewność, że nie popełniliśmy błędu. Oczywiście musi to być dwa razy to samo hasło .
- Adres E-Mail - Wpisujemy swój adres mailowy na który będziemy otrzymywać ważne informacje z forum.
- Lokalizacja - Wybieramy swoją strefę czasową i język.
- Opcje prywatne - Zaznaczamy czy nas adres ma być widoczny na forum, oraz czy nasze logowania mają być zapamiętywane na naszym komputerze pomiędzy wizytami. Polecam zaznaczyć obie opcje na tak, gdyż adres mailowy ułatwi kontakt z nami, natomiast zapamiętywania logowań sprawi, że nie będziemy musieli wklepywać swojego loginu i hasła.


      2. Mam już konto na forum, co dalej ?

Założenie konta na forum wbrew pozorom nie jest równoznaczne ze stworzeniem postaci, a żeby grać musimy mieć swoją postać. Zaczynamy więc od zapoznania się z wioskami i klanami spośród których mamy wybierać, informacja na ich temat znajdziemy w dziale... Informacje. Warto uważnie przeczytać jakie korzyści i ograniczenia wypływają z przynależności do danej  wioski, czy klanu, żeby dopasować postać optymalnie do swoich potrzeb. Kiedy już dokonamy wyboru zabieramy się za nasze techniki czyli Jutsu. Wchodzimy do działu Techniki i spośród nich wybieramy 4 jutsu rangi D (dla Geninów), zwracając uwagę na to czy nasza wioska i klan nie blokują nam przypadkiem używania danej techniki. Po wybraniu czterech podstawowych jutsu wybieramy jeszcze jedno jutsu klanowe (także dział techniki). Oczywiście to musi być Jutsu klanu, który wybraliśmy. Następnie w zależności od naszej wioski/klanu wybieramy ekwipunek i tworzymy sygnaturkę, czyli Kartę Postaci. Opiszę krótko jak to zrobić:
- wchodzimy w swój profil (na górze strony)
- klikamy w menu po lewej przycisk "Sygnaturka/Avatar"
- w polu tekstowym wpisujemy:
       
       Pochodzenie: **Wybrana wioska**
       Nazwa klanu: **Wybrany klan**
       Chakra: 150 (to jest wartość bazowa dla Genina, wraz z rozwojem postaci wartość ta będzie wzrastać. Chakra jest to energia, którą wykorzystujemy do wykonywania naszych technik (jutsu))
        Ryo: 150 (kwota, z którą każdy zaczyna grę, jest to bardzo niewielka kwota, jednak wypełniając misję będziesz mógł zarobić pieniądze potrzebne do wykupienia lepszego ekwipunku)
        Bramy: **1,2,3... do 8** (wpis opcjonalny, nie każdy może otwierać bramy, informacje na ich temat są w dziale Umiejętności)
        Umiejętności: **Znane nam umiejętności dodatkowe** (wpis opcjonalny, nie wpisujemy tego jeśli nie posiadamy żadnych dodatkowych umiejętności)
        Jutsu: **4 jutsu podstawowe + 1 jutsu klanu**
        Ekwipunek: **5 shurikenów, 5 noży kunai** (to ekwipunek startowy, może być inny w niektórych klanach i wioskach, jeśli tak jest stosowna informacja na pewno znajduje się w opisie wioski/klanu)
        Walki wygrane: 0
        Walki zremisowane: 0             >dotyczy walk na arenie oraz walk w egzaminach, nie dotyczy treningów
        Walki przegrane: 0
        Team **X** (gdzie **X** tam wpisujemy numer drużyny, do której należymy, o ile do jakiejś należymy)
        Wypełnione misje:
        D: 0        C: 0       B: 0       A: 0       S: 0 (tu wpisujemy ile misji i jakiej rangi zakończyliśmy sukcesem)

- zatwierdzamy wpis i piszemy post w dziale "Nowi Ninja - Zapisy", oraz w dziale "Teamy"
- czekamy na potwierdzenie naszego włączenia się do gry przez jakiegoś admina, oraz na przyjęcie do jakiegoś teamu (bez teamu tez można prowadzić rozgrywkę)
- zaczynamy naszą grę !!

      3. Mechanika walk i misji

         3.1 Walki
               Do walki potrzeba nam 3 rzeczy:
                 a) przeciwnika, który chce z nami walczyć
                 b) admina, lub inną uprawnioną osobę, który poprowadzi walkę
                 c) trochę wolnego czasu
           Kiedy już spełnimy wszystkie 3 warunki przechodzimy na Arenę Walk, a następnie w wątek naszej walki, założony przez prowadzącego/prowadzącą walkę. Czytamy, czy nie ma jakichś dodatkowych reguł oraz jaka obowiązuje nas kolejka, po czym wykonujemy pierwszy ruch, albo czekamy na ruch przeciwnika. Następnie walka toczy się wg. ustalonej kolejności, czyli: Walczący Nr. 1 potem Walczący Nr. 2 potem Prowadzący i tak do czasu gdy prowadzący uzna zwycięstwo jednego z graczy.
          W czasie walki musimy przestrzegać kilku zasad:
              - Nasze ruchy muszą być opisane czytelnie, sensownie i w miarę możliwości poprawne ortograficznie.
              - Nie wolno nam decydować o skutkach naszych posunięć, od tego jest prowadzący/prowadząca, my możemy jedynie opisać jakiego efektu oczekujemy po danym ruchu, oraz zasugerować (niezbyt nachalnie), jakie warunki sprzyjają powodzeniu naszego ruchu (np. "Robię Housenka no Justu w rannego przeciwnika, jednak tak naprawdę celuję tuż nad jego głowę w drzewo, które powinno do przygnieść do ziemi, gdyż jest pod wpływem mojego Genjutsu z poprzedniego ruchu więc nie powinien uciec" - to jest przykład poprawnego ruchu z sugestią działania, jednak bez narzucania jego skutków. Inny przykład "Robię Housenka no Jutsu w przeciwnika, a kiedy go przypalę kulami podbiegam i odcinam mu głowę" - tutaj już 2 razy napisaliśmy skutek naszych ruchów - Housenka nie musi trafić wroga, a my tylko próbujemy odciąć jego głowę).
              - Nie wolno wykonywać zbyt wielu ruchów w jednym poście (np. robię 3 jutsu, rzucam shuriken i jednocześnie podbiegam tnąc kataną).
              - Nie powinno się pisać poza kolejnością (poza szczególnymi przypadkami, jednak jeśli możemy to staramy się edytować posty, ale robimy to przed ruchem przeciwnika, żeby nie było nieuczciwych zagrań).
              - Nie wykonujemy ruchów, które są niemożliwe dla postaci na naszym poziomie, gdyż skończy się to po prostu straconą kolejką.

        3.2 Misje
           Misje możemy wykonywać w trojaki sposób:
             - sami
             - ze znajomymi
             - ze swoją drużyną (misja drużynowa)
           Wymagania do misji to:
             - osoby chętne do udziału w misji (co najmniej 1 osoba )
             - osoba uprawniona do prowadzenia misji (Ta osoba zakłada wątek)
             - odrobina wolnego czasu
       Kiedy już ktoś zechce zlecić nam jakąś misję, to wchodzimy w założony wątek i zapoznajemy się z celem/celami naszej misji oraz z ustaloną kolejnością. Po każdej pełnej kolejce graczy (kiedy każdy z nich wykona ruch) prowadzący opisuje skutki naszych ruchów, oraz następującą po nich zmianę sytuacji (ruchy wrogów, zasadzki w jakie wpadamy, czy wypowiedzi postaci uczestniczących w misji, takich jak zleceniodawcy, czy ochraniane osoby). W ten sposób misja toczy się do czasu kiedy prowadzący uzna, że została ona zakończona. Prowadzący decyduje też, czy misja się powiodła, oraz jakie wynagrodzenie za nią otrzymamy (niekoniecznie każdy z uczestników misji otrzyma równe wynagrodzenie).
       W misjach obowiązują te same zasady, co w walkach oraz dwie dodatkowe zasady:
            - Misji Drużynowych nie może prowadzić Sensei danego teamu, a już szczególnie nie może tego robić, gdy uczestniczy w misji.
            - Osoby, które nie przeżyją misji, ale zostanie ona zakończona sukcesem przez ich towarzyszy, mogą otrzymać co najwyżej określony procent wynagrodzenia w zalezności od misji:
75% - Misje rangi D
50% - Misje rangi C
30% - Misje rangi B
20% - Misje rangi A
10% - Misje rangi S
Kwotę powstałą przy wyliczeniu zaokrąglamy do pełnych 50 ryo. Takie ograniczenia wynikają z tego, że np. jakiś Genin dołączyłby do misji rangi S z silniejszymi graczami, umarł w pierwszym ruchu i zarobił dużo więcej pieniędzy niż ktoś kto wykonał misję na swoim poziomie i to niekoniecznie łatwą misję.

Walki i misje najłatwiej zorganizować poprzez ChatBox'a.

Offline

 
Forum testowe

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bwc.pun.pl www.grao998.pun.pl www.naruto-arena.pun.pl www.cinemacity.pun.pl www.lista-ots.pun.pl